חשיבותה של הפעילות הגופנית בגיל השלישי

ככל שאנו מתקדמים עם הגיל ובפרט לקראת הגילים המתקדמים ישנה ירידה כללית בתפקודי המערכות של הגוף, במערכת החיסונית ובמערכת השריר שלד. הירידה מתבטאת בדלדול סיבי השריר ועצמות שהולכותונוטות להיות חלשות. כתוצאה מכך פעילויות יומיומיות כגון עלייה במדרגות, קימה מהכיסא, נשיאת שקיות מהמרכול ואפילו הליכה למרחקים של כמה מאות מטרים עלולות להיות משימות קשות ולעיתים מסוכנות.יתרה מכך, מערכות שיווי המשקל והקוארדינציה גם הן נפגעות והדבר מתבטא בתגובה מאוחרת למעידות או נפילות. זאת ועוד, מעידה קלה עלולה להפוך לנפילה, במקרה כזהשרירי היציבה ושיווי המשקל יגיבו באיחור, השריר שעליו ייפול אותו אדם אינו חזק דיו לספוג את הנפילה ולהגן על העצם שבתוכה ובכך לגרום לשבירת העצם החלשה. זמן ההתאוששות והשיקום יהיו 

ארוכים מן הרגיל אם בכלל  והמערכת החיסונית תהיה רגישה ופגיעה יותר לאיומים כמו זיהומים וכדומה.

תמונה1

 אחת מפעולות המנע היא פעילות גופנית מתונה ועקבית ששמה דגש על הרכיב האנאירובי, כוח וחיזוק השרירים ובניית העצם, פעילות אירובית שמחזקת את הסיבולת לב-ריאה וגמישות הגידים והשרירים. תרגילי שיווי משקל - מחזקים ומשמרים את היציבות. תרגילי קואורדינציה - מסייעים בשיתוף פעולה של כמה שרירים עם העין במקביל בכדי לבצע פעולה פשוטה כגון תפיסת כדור. האימונים יתבצעו בעזרת מגוון של אביזרים: משקוליות, גומיות ואף משקל גוף לחיזוק השרירים ובניית העצם. מכשיר הליכה, מדרגה ואף צעידה במקום לשיפור היכולת האירובית. מתיחות פאסיביות ואקטיביות נועדו בכדי לשפר את הגמישות של השרירים והגידים.

הקווים המנחים לאימון אנשים בגיל השלישי הם הקשבה לצורכי המתאמן, בניית תוכנית האימונים מתאימה, פעילות מתונה ומשתנה בהתאם לרצונות המתאמן (העלאת הקושי או שמירה על הקיים), גיוון התרגילים ועדכון תוכנית האימונים. פעילות גופנית מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית כך שהיא עמידה יותר בפני איומים וזיהומים למיניהם.

לסיכום, התעמלות גופנית בגיל השלישי מסייעת לחיזוק משמעותי של הגוף ובפרט מערכות השריר- שלד והמערכת החיסונית. הפעילות עוזרת למתאמן להתמודד ביתר קלות עם פעילויות פיזיות יומיומיות מאתגרות. מצבו הנפשי של המתאמן משתפר בזכות האימונים, ובכלל משפרת את עצמאותו ואיכות חייו של האדם שהגיע לגיל השלישי. נפש בריאה בגוף בריא. בכל גיל!



ויקטור זיתון

מאמן כושר שיקומי

השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

Please publish modules in offcanvas position.